Trendy marketingowe w 2022 roku
Marketing to z całą pewnością jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż. Z pewnością wynika to poniekąd z coraz to większych możliwości jakie oferują nam nowe technologie i rozwój Internetu. Oczywiście marketingowcy zwykle mają pełne ręce roboty i są oni tego świadomi. Dodatkowym utrudnieniem może być fakt, że trendy marketingowe zmieniają się dosłownie każdego dnia, miesiąca czy także każdego roku. Osoby, profesjonalnie zajmujące się kwestiami marketingu, musza więc stale pozostawać z nimi na bieżąco. Wobec tego jakie są trendy marketingowe w 2022 roku?
Komunikacja- pierwszy z trendów w marketingu na rok 2022
Pierwszym trendem w marketingu w 2022 roku okazała się komunikacja. Z pewnością nie zdziwi to żadnej osoby z branży, ale dla przeciętnego “Kowalskiego” pojęcie to może się okazać nieco zwodnicze. Wobec tego co oznacza komunikacja jako trend marketingowy w 2022 roku? Otóż najprościej można powiedzieć, że chodzi o:
- optymalne wykorzystanie wszystkich możliwych kanałów komunikacji z klientem;
- dopasowywanie komunikatów marketingowych do potrzeb konkretnej grupy docelowej;
- prowadzenie komunikacji zwrotnej;
- prowadzenie komunikacji z wykorzystaniem języka korzyści;
- call- to-action w komunikacji to swoisty must-have
Warto poprawnie zrozumieć interpretację tego trendu makretingowego. Otóż komunikacja z klientem odgrywa niezwykle istotną- by nie powiedzieć kluczową- rolę w kreowaniu przekazu i docieraniu do własnej grupy docelowej. To właśnie tymi działaniami firma i dane przedsiębiorstwo będzie wstanie efektywnie osiągać zamierzone cele sprzedażowe. Wobec tego w tym roku czyli w roku 2022 marketing stawia przede wszystkim na komunikację ze swoim klientem i jak najbardziej efektywne wykorzystanie dostępnych jej kanałów. Bez znaczenia jest tu fakt, czy wykorzystamy social media, email, czy nawet powiadomienia PUSH, musimy zrobić to w sposób jak najbardziej efektywny.
Czas dopuścić do głosu reklamy wizualne!
Kolejnym trendem, który opanował branże marketingu w 2022 roku są reklamy wizualne. Wynika to z prostego powodu, statystyczny internauta obecnie nie ma czasu na czytanie misternie przygotowanych opisów, które napisane są w ten sposób, że i tak nic on z nich nie zrozumie. Wobec tego zaistniała konieczność znalezienia nowego sposobu na to, by skutecznie zwrócić uwagę przyszłych klientów i odbiorców. Do głosu doszły więc reklamy wizualne. Mowa tu o reklamach animowanych, które stają się skutecznym bodźcem wzrokowym i przyciągają one tym samym uwagę. Dawne reklamy tekstowe, a nawet reklamy produktowe już zeszły na drugi plan. Obecnie to wizualizacja, animacje i ciekawe projekty graficzne mają w marketingu swoje pięć minut. Z pewnością to właśnie takie przekazy reklamowe docierają do obiorców najskuteczniej, gdyż oddziałują one na ich wyobraźnie i na podświadomość. W przypadku reklam tekstowych nie było to możliwe do osiągnięcia, co skutkowało znacznym obniżeniem ich wydajności.
Wsłuchaj się w feedback- motto marketingu na rok 2022
Komunikacja z klientem to pierwszy trend w marketingu na rok 2022 o którym zostało wspomniane. Nie mniej jednak kolejnym z nich jest feedback, czyli informacja zwrotna. Marketing w roku 2022 zaczął dostrzegać fakt, jak cennym źródłem informacji o produkcie i o danej grupie docelowej jest feedback. Wobec tego marketerzy w roku 2022 właśnie na informacji zwrotnej pozyskanej od klientów będą budować swoje strategie i wprowadzać na rynek konkretne produkty, dopasowane idealnie do potrzeb i oczekiwań odbiorców.
Tak naprawdę, to na samych opiniach klienta i słuchaniu o ich potrzebach można sporo się nauczyć.
Według mnie, to właśnie ADSy będą najważniejsze w ciągu nadchodzących lat.