Jak poprawić konwersje na stronie internetowej hotelu dzięki reklamie w sieci?

Jak poprawić konwersje na stronie internetowej hotelu dzięki reklamie w sieci?

Branża turystyczna rośnie w siłę, a co za tym idzie, pod uwagę musimy brać również wzrastającą konkurencję, która w dzisiejszych czasach stanowi największe wyzwanie na drodze do osiągania zadowalających wyników finansowych. Jak hotel może ułatwić sobie zdobywanie klientów za pomocą konwersji na stronie internetowej? Sprawdźmy to.

Zrozumienie potrzeb klientów – klucz do skutecznej reklamy

Wypromowanie hotelu w sieci to dzisiaj niezwykle trudne zadanie, w którym niska cena i dobra lokalizacja nie zawsze gra główną rolę. Hotel, który liczy na wzrost zainteresowania ze strony klientów musi zadbać o odpowiednią kampanię w Internecie – miejsca, w którym ponad 90% turystów aktywnie szuka noclegu.

Od czego zacząć ofensywę marketingową hotelu w sieci? Przede wszystkim od zrozumienia potrzeb klientów. Setki ofert noclegów w okolicy bazują na tym samym schemacie, który prezentuje atuty hotelu, ale nie zwraca uwagi na konkretne potrzeby danego segmentu klienta. Oferujemy pobyt w miejscowości cechującej się trudnym dojazdem? A zatem koniecznie uwzględnijmy w opisie informacje o miejscu parkingowym. Nasz pensjonat mieści się w małym miasteczku z ograniczoną ofertą gastronomiczną? Zapewne odbiorcy będą przede wszystkim szukać informacji o wyżywieniu. Jeśli będziemy o krok przed klientami i w zwięzłym opisie uwzględnimy wszystkie te ważne kwestie, możemy być pewni, że zyskamy przewagę nad konkurencją.

Uważajmy także na stosowany język – powinien być on dostosowany do grupy potencjalnych odwiedzających. W końcu nieco inaczej podejdziemy do reklamowania schroniska, a inaczej do promocji luksusowego hotelu.

Optymalizacja strony internetowej pod kątem konwersji

Strona internetowa, nieważne jak pięknie zaprojektowana potrzebuje odbiorców. Tych natomiast musimy zdobyć poprzez optymalizację witryny. Pozycjonowanie stron świętokrzyskie to nie tylko dbanie o to, by była ona efektywna pod kątem technicznym. To także stworzenie efektywnych słów kluczowych, zbudowanie strategii link-buildingowej, odpowiedni content marketing i szereg innych zabiegów, które z jednej strony uatrakcyjnią stronę dla klienta, zapewniając mu doskonałe doświadczenia, a z drugie pokryją wymagania i trendy algorytmów Google.

To dzięki stałemu pozycjonowaniu strony hotelu będziemy mogli powalczyć o relatywnie wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, a nie oszukujmy się – osoba szukająca noclegu w okolicy będzie bazowała przede wszystkim na pierwszych kilku/kilkunastu wynikach. Prowadzenie biznesu w branży hotelarskiej to niezwykle zajmujące zajęcie, dlatego nic dziwnego, ze wiele podmiotów rezygnuje z tej formy marketingu. To szansa dla nas, by zlecić pozycjonowanie strony profesjonalnej agencji, która zapewni nam najlepsze efekty SEO.

Wykorzystanie social media w promocji hotelu

Kolejna kwestia to zaprzęgnięcie społeczności skupionej wokół social mediów. Mamy tu na myśli TikTok, Facebook, Instagram, a w przypadku hoteli stawiających na klienta biznesowego, również Linkedln. To doskonała przestrzeń do wypróbowania różnych form komunikacji z klientem – nieformalnej, nieco żartobliwej, do pokazania działania ośrodka od kuchni i do dzielenia się codziennymi dawkami przydatnych informacji.

To właśnie na mediach społecznościowych możemy wykorzystać potencjał nowoczesnych metod marketingowych, takich jak real time marketing czy marketing rekomendacyjny, w którym użytkownicy sami od siebie wystawiają nam laurkę, stanowiącą bazę do kolejnych działań promocyjnych. Prowadząc hotel, nie możemy zlekceważyć wagi tych serwisów, gdyż to właśnie na nich mamy możliwość znalezienia wielu nowych klientów.

Skuteczne wykorzystanie Google Ads w branży hotelarskiej

Wiele osób twierdzi, że reklama strony internetowej w Google to wątpliwa inwestycja, która rzadko kiedy przynosi zamierzony efekt. Możemy śmiało stwierdzić, że taką opinię rozsiewają tylko te osoby, które najzwyczajniej w świecie nie wiedzą, w jaki sposób taką kampanię w Google Ads prowadzić. Jeśli szukamy optymalnych efektów, warto postawić na wsparcie profesjonalnej agencji SEO, która od lat zajmuje się planowaniem i prowadzeniem skutecznych kampanii Google Ads.

Reklamy Google mogą znacząco zwiększyć poziom konwersji w najbardziej istotnych dla nas momentach – święta, wakacje, długie weekendy cyklicznie rozmieszczone w sezonie wiosennym i jesiennym. To właśnie reklamy płatne, zapewniające sporą ekspozycję na klientów dodatkowo zintensyfikują działania i zapewnią nam więcej zamówień. Najlepszą strategią jest połączyć Google Ads z tradycyjnym pozycjonowaniem – wtedy to właśnie klienci z internetu będą stanowili większość naszych gości hotelowych.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij