Pozycjonowanie strony w Google - na czym polega

Pozycjonowanie strony w Google – na czym polega?

Każda firma, która poniekąd zdecydowała się przenieść swoją działalność do sieci, doskonale wie, że trzeba tam zaistnieć. By zwrócić uwagę potencjalnych klientów przedsiębiorstwa starannie planują swoją strategię marketingową, a jednocześnie starają się przeprowadzać szereg działań promocyjnych, które mają zwiększyć widoczność marki w sieci. Jednym z najważniejszy zabiegów staje się więc pozycjonowanie strony w Google. Jednak na czym ono dokładnie polega?

Pozycjonowanie strony w Google- na czym polega?

Pozycjonowanie strony w Google to jedno z działań z zakresu SEO. Głównym celem jego przeprowadzenia jest maksymalne zwiększenie widoczności danej witryny w odpowiedzi na wpisywane przez internautów frazy w wyszukiwarkę. Wobec tego proces pozycjonowania rozpoczyna się od:

  • określenia podstawowej tematyczności witryny i znalezienia grup docelowych;
  • wykonania dokładnego researchu pod względem key words;
  • dopasowanie słów kluczowych do tematyczności witryny;
  • wprowadzenie key words do konkretnych elementów witryny jak np. meta title, treść czy meta descirption.

Niemniej jednak na tym pozycjonowanie strony w Google się nie kończy. Okazuje się, że można zdecydować się także na pozycjonowanie lokalne. Jest to głównie szansa dla witryn małych i średnich przedsiębiorstw, które starają się wybić i uwidocznić na tle konkurencji. Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce pod względem lokalnym nazywa się Local SEO. W tym celu oprócz danych fraz kluczowych wykorzystuje się także konkretne lokalizacje. Pozycjonowanie lokalne jest również wspierane przez funkcję Google- geolokalizację. Dzięki niej nawet jeśli przeciętny użytkownik nie wpisze do wyszukiwarki konkretnej lokalizacji, to na podstawie jego położenia będą mu wyświetlone najbardziej powiązane wyniki wyszukiwania na dane zapytanie.

Co daje pozycjonowanie strony w Google?

Pozycjonowanie strony w Google jest tak naprawdę jednym z najważniejszych elementów strategii marketingowej wielu firm i przedsiębiorstw. Dlaczego? Wynika to z bardzo prostego powodu. Pozycjonowanie potrafi umieścić witrynę w rankingu TOP3 wyników wyszukiwania Google. Warto zaznaczyć, że to właśnie na pierwsze trzy propozycje wyszukiwania przeciętny internauta zwraca największą uwagę. Finalnie, dzięki temu, że witryna firmowa będzie się wyświetlać maksymalnie wysoko, oznacza to, że ma ona szansę na generowanie znacznie wyższych współczynników konwersji. Jest to równoznaczne z tym, że przyciągnie ona do siebie więcej potencjalnych klientów, którzy są realnie zainteresowani zrobieniem zakupów czy skorzystaniem z oferowanych usług. W efekcie firma może generować większe zyski.

Jak przeprowadzić pozycjonowanie strony w Google?

Pozycjonowanie strony w Google zwykle kojarzy się przedsiębiorcom z nafaszerowaniem jej słowami kluczowymi. Okazuje się jednak, że SEO to o wiele szerszy zakres działań, a najmniejsza pomyłka może przynieść całkowicie odwrotny skutek. Wobec tego, jeśli dane przedsiębiorstwo nie ma doświadczenia w przeprowadzaniu optymalizacji witryny, to o wiele lepszym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją SEO. Wówczas doświadczeni marketingowcy zajmą się nie tylko samą optymalizacją witryny, ale także będą na bieżąco sprawdzali postępy i efektywność wprowadzonych modyfikacji. Warto sobie uświadomić, że pozycjonowanie stron w Google nigdy nie przynosi natychmiastowego efektu. Są to działania prowadzone w perspektywie długoterminowej, które finalnie mogą przyczynić się do tego, że firma będzie wstanie zrealizować swoje cele sprzedażowe.

1 comment

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij